Antik mozaik időutazóknak
2009. január 15. írta: Kemény Katalin

Antik mozaik időutazóknak

Ezt a mozaikot még nyáron készítettem, de mivel a blogot csak most kezdtem el írni, gondoltam felteszem.

Hangulata leginkább az ókori rómába repít vissza. Antik stílusban berendezett terekbe ajánlok hasonlót. Nappaliba, fürdőbe, vagy egy medencetér falára. Aligha tehetnénk többet az antik hangulat kialakításáért, mint egy hatalmas ókori mozaik a falon.

Igyekszem közeli képeket is feltenni (lásd lentebb), hogy látszódjon, a figurális ábrázolásnál mennyire fontos az igényes munka. Mivel az emberalak a valóságos méret felében készült el, nem volt lehetőség a túlzottan részletgazdag kidolgozásra. Ilyen esetben például az arcon minden darabnak a helyén kell lenni ahhoz, hogy az összhatás ne legyen amatőr.

Erre azért tértem ki, mert hobbimozaikosok is olvassák az oldalt (nagyon jól teszik, én is így kezdtem annak idején. Bár szakmámba vág, mégis igyekeztem mozaik témában minden lehetséges irodalmat, felkutatni).  Ha már így belemelegedtem, még egy kis kitérő a számukra: minden művésznek más stílusa van, de a klasszikus mozaik általános jellemzője az alak körüli szegély. Ez azt jelenti, hogy a háttér színéből a kontúr vonala melett is rakunk egy -esetleg több- sort, hogy átmenetet képezzünk a figura és a háttér között. Ezt mindenképpen érdemes szem előtt tartani.

Még valami: Az antik hatás elérése érdekében nem használtam sok színt. A tört fehér és a barna különböző árnyalataira építettem. Miért nem lett mégsem monoton? Nézd meg közelebbről, és látni fogod hányféle árnyalatú mozaikszemet használtam!

  

A bejegyzés trackback címe:

https://mozaikos.blog.hu/api/trackback/id/tr20983273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása